Tańsza energia dla firm, czyli jak obniżyć rachunki za prąd?

Zarówno właściciele małych i średnich, jak również dużych firm szukają sposobów na obniżenie rachunków za energię elektryczną. Wbrew pozorom jest wiele sposobów na to, aby rzeczywiście płacić mniej i wcale nie wiąże się to z koniecznością ograniczenia zużycia prądu w firmie. Jak zatem to osiągnąć?

Tańsza energia dla firm, czyli jak obniżyć rachunki za prąd?

Pierwszym krokiem pozwalającym na obniżenie rachunków za prąd jest wybranie odpowiedniej taryfy dla swojej firmy. Chociaż większość przedsiębiorstw korzysta z taryfy jednostrofowej, to czasem znacznie korzystniejszym rozwiązaniem będzie przejście na taryfę dwustrefową. W przypadku taryfy C11 obowiązuje przez całą dobę stała stawka za kilowatogodzinę, natomiast taryfa C12 dzieli się na dwie strefy – godziny szczytu i godziny pozaszczytowe. Zgodnie z tym podziałem w godzinach pozaszczytowych obowiązuje niższa stawka za kilowatogodzinę.

Bardzo ważne jest także to, aby sprawdzić rzeczywiste zapotrzebowanie firmy na energię. Wielu przedsiębiorców nieświadomie płaci wyższe rachunki za prąd, gdyż co miesiąc przekracza ustalony limit mocy umownej 40 kW. Warto zatem przyjrzeć się swoim fakturom za prąd z ostatnich dwunastu miesięcy i sprawdzić, czy przypadkiem nie przekracza się limitu. W zależności od potrzeb można zmniejszyć lub zwiększyć limit u swojego dostawcy prądu. Zdarza się tak, że niektóre firmy nie są nawet w stanie wykorzystać dostępnych kW, przez co muszą niepotrzebnie marnować sporo pieniędzy.

Zmiana dostawcy prądu sposobem na oszczędność?

Czasami zmiana taryfy nie przynosi większych oszczędności i wówczas warto pomyśleć nad zmiana dotychczasowego dostawy prądu. Sprzedaż energii elektrycznej firmom jest znacznie bardziej opłacalna niż indywidualnym klientom, dlatego też przedsiębiorcy mogą liczyć na uzyskanie atrakcyjniejszej oferty. Bardzo korzystną opcją będzie oferta z tak zwaną gwarancją ceny, czyli możliwość stałej ceny energii przez cały czas określony w umowie. Sam fakt chęci zmiany dostawcy prądu może pozytywnie wpłynąć na dotychczasowego sprzedawcę energii elektrycznej, który w obawie przed utratą klienta zaproponuje mu korzystniejsze warunki.